måndag 3 oktober 2011

Härligt med ny vecka

Då var det måndag igen :) helgerna springer iväg. Helgen som vart var super bra, alla har vart på toppen humör, vi var på Liseberg i lördags...barnen älskade det. Vi hade tänkt oss att bara vara där i några timmar men istället blev det en heldag :) i mycket trevligt sällskap. Jag tycker bara att jag har blivit så mesig med åren, vågade knappt åka någonting där. Livrädd för att nåt skulle hända. Undra om det har med åldern att göra? Tyckte också att allt som snurrade gjorde mig illamående. När jag var "yngre" åkte jag verkligen ALLT och hade inga som helst problem med varken farten eller snurranden. Men tur att F fortfarande klarar av att åka allt så A fick sällskap i karusellerna.

Igår bestämde vi oss för att städa huset, och oj vilket resultat det blev...mådde super bra igår kväll. Jag har jätte ont av att när det är smutsigt och stökigt hemma. Försöker dock jobba med det mycket, och har de senaste året lugnat mig radikalt på den fronten. Men visst är det en härlig känsla och se att det är skinande rent hemma :)

Passade även på att koka äppelmos av våra egna äpplen. Första gången för mig och idag fick jag betyget från A : Mamma det var det bästa äppelmoset jag någonsin ätit!

Se vad vacker hösten är
Alva ute & leker

A tillsammans med kompisar

Då ser vi framemot en ny vecka :)
Idag går mina tankar till min bästa väninna som ligger på OP <3 hoppas att allt går bra gumman.

Puss&Kram

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! Vad roligt det låter med en heldag i Lissen. Jag har blivit lika mesig som du, vågar inte åka nåt numera :O Och har svårt att släppa barnen med, därför åker de hellre med pappan som inte säger stopp nånstans :P
    Så fina höstbilder, helt sagolika!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej :) skönt och höra att man inte är ensam om att fega ur. Tur att barnen har sina pappor ;). Underbart med höstens färger...träden på skolgården är så vackra! Krya på dig vännen. Kram

    SvaraRadera