tisdag 3 maj 2011

Carpe diem


Hej hej
Att leva i nuet, tycker jag är viktigt. Att njuta av varje dag och uppskatta alla dagar är något jag försöker göra varje dag. Idag har jag haft en super go dag på jobbet, och efter jobbet hämtade jag barnen också åkte vi till Leos Lekland och träffade några kompisar. Så mysigt att fika och leka så här mitt i veckan, sånt måste vi göra oftare. Man kan ju inte bara leva för helgerna, för de är ju så få!!

Dagens bild är tagen på min Hortensia som jag köpte i förra veckan. Och krukan fyndade jag på helgens loppis. Jag tänkte att jag skulle försöka mig på att få en hortensia att överleva. Jag har försökt tidigare men misslyckats. De är ju så fina så jag vill ge de en chans till. Blommor över huvudtaget gör mig så lycklig. Jag har upptäkt en passion för blommor, jag gillar blommiga kläder, blommiga textilier, blommiga tapeter och blommande blommor :) något som jag inte tidigare gjort i samma utsträckning som nu- och det är ju helt underbart. Mer blommor i vardagen <3

Nu ska jag lägga mig i soffan och njuta av tv:n alldeles för mig själv, för min älskling fick visst åka och jobba ikväll :( och barnen de snoozar så gott.

Godnatt allihopa och sov sött <3

Kram Tanja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar