fredag 18 mars 2011

Friday I'm in love


Hejsan ;)
Fredagar är väl helt underbara, man har hela helgen framför sig! 
Arbetsdagen gick så smidigt så, jag jobbar ju "bara" 5h på fredag, så skönt. Trodde dock att min man (sambo) skulle handla påvägen hem, men som det ibland blir så blev han lite sen och hann inte med handlingen så jag gjorde där typsika misstaget som jag ganska ofta gör, åkte med båda barnen till Maxi efter kl 16 en fredag...hm. Ja undra hur det gick?? Käpp rätt åt h-lvete, lilleman har skrek i ett inne i affären.....mitt tålamod gav sig ett antal gånger....att jag aldrig lär mig att man ska inte ta med småbarn till mataffären sent på eftermiddan och framför allt inte efter en dag på dagis. Ja ja det som inte dödar det härdar ;)
Vi fick i alla fall inhandlat lite gott till kvällen.  
Middags Tips- Tacopaj med sallad. v´Vi brukar göra en helt vanlig pajdeg av vetemjöl. vatten och margarin. Sen steker vi köttfärs, lök och tärnad paprika och kryddar med tacokrydda. Lägger köttfärsblandningen i pajskalet, på med créme fraiche blandad med majonäs, skiva ngr tomater på och sist riven ost. In i ugnen i ca 20min...sååå gott.

Jag fixade ett vårigt blomsterarrangemang här precis innan, se bilden. Längtar redan till imorgon då jag får ställa ut den på trappen :)

Önskar er en fortsatt mysig fredag kväll...imorgon blir det Loppis besök!

Puss&Kram Tanja 

1 kommentar:

  1. Så fint du får det på trappen:-) Ska bli kul me loppis imon:-) Ha en mysig fredag på er <3

    SvaraRadera