tisdag 15 mars 2011

Tulpaner är vackra!

Hej ;)
Nu var jag tvungen igen att köpa tulpaner, tycker att de är så vackra, ger mig vårkänskor och får mig på allmänt bra humör! Efter den här otroligt långa och kalla vinter så skriker kroppen och själen efter VÅÅÅÅÅR! Idag var det ju så himla skönt väder +4 grader och solsken. Det vill jag ha mera utav! Dagen har annars vart ganska lugn, barnen är på bättringsvägen :) och jag har fått gjort lite nytto grejer. Såsom att åka till återvinningsstationen och slänga tidningspapper och kartonger. Jag började att sortera för ngr år sedan, kände att det var dags för mig att göra något för samhället. Det tar ju sin tid men det är det värt! Förutom detta så hann vi med och sitta ute i solen en stund, så härligt. Jag bakade en kladdkaka, så enkelt.  

Recept på kladdkaka 2ägg, 3dl socker, 1 1/2tsk vaniljsocker, 1krm salt, 4msk kakao, 1 1/2dl mjöl, 100g smält smör
Vispa ägg och socker poröst, tillsätt alla andra ingrediensen och blanda till en jämn smet, häll i smord o brödad pajform och in i ugnen 175 grader i ca 15-20min

Dagens Middags tips!  Åsas Hummerlax- 4st laxfiléer, 1st fiskbuljongtärning, 2dl vatten, 2dl créme fraiche, 3dl grädde, 1msk hummerfond, 1tsk dijonsenap, dill, citronpeppar
Koka upp allt uton laxen i en gryta. Dela laxen i tärningar och lägg i dem i grytan och koka ytterligare 10 min (tills laxen är klar). Servera med kokt potatis och ex ärtor el morötter.  

Nu blir det en lugn och skön kväll i tv-soffan.
Ha de gott ;) 
 // Tanja
 

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, jättefin blogg!
    Lycka till nu, det här med bloggande passar ju dig perfekt :-)

    SvaraRadera