söndag 20 mars 2011

Härlig söndag :)


God kväll :)
Jag har haft en jätte skön söndag, tros att jag inte sovit många timmar i natt. Det blev sent igår kväll, vi var hemma hos Anna som bor i ett fantastiskt vackert sekelskift hus här i Målsryd. Ååå precis ett sånt hus jag egentligen skulle vilja ha. För er som söker något speciellt, charmigt och genuint så ska ni gå på visningen när huset kommer ut på marknaden. För Anna och hennes familj ska snart flytta norrut ;(
Jag hade i alla fall jätte trevligt igår kväll, älskar tjejmiddagar! Att bara få vara Tanja emellanåt är så skönt. Och visst är det mysigt när lillplutten kommer instaplandes kl 07.00 när man har gått och lagt sig kl 02.00!? Inte såå kul, jag var så trött fick knappt upp ögonen, men så är det att vara småbarnsförälder....så det var bara att bita ihop :) Dagen blev trots tidigt uppvaknande mycket härlig. 
Jag lagade en riktigt söndagsmiddag idag, satte in köttet i ugnen redan kl 10, där fick det ligga i grytan och gosa in sig med lök, morötter, kålrot, vitlök, buljonger (kött och grönsaks), salt och pepparmix. Efter ett par timmar så hällde vi på grädde, soja och kalvfond.....mums mums. Till det en god sallad och kokt potatis. Min man och min dotter fixade söndagsfika- Äppelpaj med vaniljvisp (smulpaj)...det avnöjt vi efter en härlig promenad.
Och nu ska jag avsluta denna goa helg med att titta på sista avsnittet av Solsidan, hur ska jag kunna leva utan Solsidan???? 

Puss & Kram
Tanja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar