måndag 14 mars 2011

Ljuslyktor

 Hej :)
Dagen har mestadels bestått av blöjbyten, filmbyten och matlagning. Båda barnen har feber och lilleman har även öroninflamation. Det är tufft och vara hemma för vård av barn, ingen av oss är ju precis på toppen humör. Dock hann jag med att fixa till ngr fina glaslyktor av gamla glasburkar. Spetsbandet kanske jag får byta ut till ett bredare?! Ett tips som jag hittade i förra numret av Jeanne d' Arc Living, som är ett fantastiskt magasin för oss som älskar Shabby chic, Franch chic eller det lantliga/romantiska. 
Dagens Måltidstips- Lunch: våfflor med grädde och sylt, så uppskattat av barnen!
Middag: Stekt bacon, löksås, kokt potatis och morötter, en ny favorit i familjen.
Nu ska jag avsluta kvällen vid tv:n för jag tycker att på måndag kommer veckans bästa program Familjen Annorlunda och Ullared :)
Trevlig afton...

2 kommentarer:

  1. Låter som ni har det tufft just nu..inte roligt med sjuka småttingar, lycka till med utlottningen, kram VIOLA

    SvaraRadera
  2. Ja det är tufft, men det går över ;). Tack för din omtanke. Kram Tanja

    SvaraRadera